Login

Veelgestelde vragen

Algemeen

Ik ben mijn paswoord vergeten om in te loggen bij de SNS-app en/of website, wat moet ik doen?

Je kan een nieuw paswoord aanvragen via https://sportnaschool.be/password/reset

Is er een leeftijdslimiet voor SNS?

Neen, zolang je in het secundair onderwijs les volgt kan je een SNS-pas aankopen.

Zijn er bepaalde regels of afspraken die gelden tijdens het sporten?

Naast de aangepaste kledij om te sporten en de nodige sportiviteit zijn er soms specifieke regels of afspraken die je bij de activiteiten op de website of in de SNS-app terugvindt.

Ik heb problemen met de zichtbaarheid van deze website ( betalingslink, bepaalde tekens, het uurrooster, e.d.).

Omdat Internet Explorer niet alle tekens herkent dien je GOOGLE CHROME als browser gebruiken.

Hoe begin ik eraan?

- Registreer je op de website - Doorloop de 4 stappen - Let op, heb je recht op kansentarief, vergeet na het invullen van je UiTpasnummer of A-kaartnummer (bij stap 4) op te slaan. - profiel bevestigen via de activatiemail. Deze mail wordt verstuurd naar het door jou opgegeven e-mailadres. - Na de bevestiging kan je in je account een SNS pas 'bestellen'. - Maak de keuze tussen een semester of jaarpas. - Betaal - De app wordt geactiveerd van zodra de betaling geregistreerd is. De uitvoering van de betaling kan enkele dagen duren, hou hier rekening mee.

Is SNS geldig in gans Vlaanderen?

Ja, je kan ook buiten jouw regio deelnemen aan activiteiten van SNS.

Aanbod

Moet ik aanmelden of inschrijven voor een activiteit?

Meestal is dit niet nodig. Indien dit toch vereist is vind je dit bij de info van de activiteit op de website of in de SNS-app.

Op het drukwerk staat een ander uurrooster dan op website/app.

De website en de app bevatten steeds de laatste versie van het uurrooster, bij twijfel kan je steeds de aanbieder of jouw regioverantwoordelijke contacteren.

Waar vind ik het laatste nieuws over mijn regio en de activiteiten?

Dit kan je vinden op de website (bij ‘sporten in jouw buurt’ zoeken) of in de SNS-app bij de nieuwsknop. 

App

Is de SNS-app geldig in gans Vlaanderen?

Ja, je kan ook buiten jouw regio met de SNS-app deelnemen aan activiteiten van SNS.

Mijn smartphone is kwijt/stuk, kan ik de SNS-app nog gebruiken op een nieuw toestel?

Ja, je kan de SNS-app op je nieuwe toestel downloaden en met je e-mailadres en wachtwoord terug inloggen op de app.

Ik kan niet inchecken op een activiteit, wat zijn de mogelijke oorzaken?

- Is je app reeds geactiveerd, betaald? - Je kan enkel inchecken als er op dat moment een activiteit plaatsvindt op die locatie, m.a.w. je kan niet van thuis uit inchecken vóór je gaat sporten. - Je kan ten vroegste een half uur voor de activiteit inchecken. - Je kan tot uiterlijk een half uur na de activiteit inchecken. - Als een ouder van een SNS'er ook de app heeft geïnstalleerd op zijn/haar gsm en daarop is ingelogd zal de SNS'er niet kunnen inchecken en inloggen met zijn eigen gsm. - Heb je de laatste versie van de app geüpload? - Is er internetverbinding of 4G? - Het is misschien mogelijk dat je een verouderd toestel hebt. - Is er geen locatieherkenning, gebruik dan de aanwezige QR-code. - Indien nog steeds incheckproblemen, contacteer je regioverantwoordelijke met volgende info: locatie, activiteit, tijdstip, gsm-toestel, naam en duidelijke toelichting.

Waar en wanneer kan je inchecken met je app?

Je kan op een locatie een half uur vóór tot een half uur na de activiteit inchecken.

Inschrijving

Wat zijn de verschillende manieren om een SNS-pas aan te kopen?

- Via de website: betaling uitvoeren via QR-code (SNS-pas kan direct gebruikt worden) of betaling uitvoeren via overschrijving (app pas actief na enkele dagen). - Via de school: contacteer je leerkracht LO. - Via de regioverantwoordelijke informeren omtrent verkooppunten.

Betaling

Hoe snel na de betaling (bij online inschrijving) kan ik aan de slag met mijn SNS-pas?

Na instant betaling met bancontact kan je meteen aan de slag. Na betaling via overschrijving of cash kan dit enkele dagen duren.

Ik vind tijdens mijn inschrijving via de site de link naar de betaling niet. Hoe komt dat?

Je moet de website openen via de browser GOOGLE CHROME. Via Internet Explorer zie je bepaalde functies en tekens niet. Klik vervolgens in de menubalk op 'sns-pas bestellen'.

Hoe kan ik een SNS-pas betalen?

- online: bancontact of overschrijving - op school: bancontact of cash - sportpunt: bancontact of cash - regioverantwoordelijke: cash

Ik heb de betaling uitgevoerd en de app werkt nog niet?

- Weet dat bij correcte betaling via overschrijving de app pas na een paar dagen geactiveerd wordt. - Contacteer uw regioverantwoordelijke.

Voordeel- of kansentarief

Is er tegemoetkoming voor kansengroepen?

Korting voor kansengroepen is in sommige gemeenten te verkrijgen. Contacteer je regioverantwoordelijke voor meer details.

Kan ik online inschrijven met UITPas nummer?

Om de korting van UITPas met kansentarief onmiddellijk te kunnen verkrijgen kan je online of bij een sportpunt inschrijven en je korting zal automatisch verrekend worden als je een geldig UITpas nummer ingeeft. Let op: bij een online inschrijving moet je na het toevoegen van je uitpasnummer onderaan de pagina de gegevens opslaan!

Papieren SNS-pas

Is de SNS-pas geldig in gans Vlaanderen?

Ja, je kan ook buiten jouw regio deelnemen aan activiteiten van SNS met je papieren pas.

Mijn papieren SNS-pas blijft langer weg dan gedacht, is er iets mis?

Contacteer hiervoor je regioverantwoordelijke.

Ik ben mijn papieren SNS-pas verloren, wat kan ik doen?

In dit geval contacteer je jouw regioverantwoordelijke om een duplicaat aan te vragen.

Mijn SNS-pas is opgebruikt, alle stempelvakjes zijn opgevuld, wat kan ik doen?

Contacteer je regioverantwoordelijke om een nieuwe SNS-pas aan te vragen. Je volle gestempelde SNS-pas dien je in te leveren bij de regioverantwoordelijke.

Kan ik nog sporten met een papieren pas?

Ja, dat kan, maar we proberen om vanaf nu zoveel mogelijk te werken met de app.

Terugbetaling ziekenfonds

Krijg ik een gedeeltelijke terugbetaling van mijn ziekenfonds?

Ja, via uw account op de website kan je zelf het document voor terugbetaling printen.

Hoeveel kan ik terugkrijgen via mijn ziekteverzekering?

De terugbetalingstarieven zijn verschillend naargelang je ziekenfonds en terug te vinden via hun website of jouw lokaal kantoor.

Verzekering

Ben ik verzekerd tijdens de activiteiten?

Je bent steeds verzekerd tijdens alle activiteiten van SNS (via de Sportverzekering van Sport Vlaanderen).

Ben ik verzekerd tijdens de verplaatsingen van en naar een activiteit?

Ja, ook van en naar de activiteiten van SNS ben je (onder bepaalde voorwaarden) verzekerd via de Sportverzekering van Sport Vlaanderen. Contacteer je regioverantwoordelijke voor meer details.

Wat doe ik bij een sportongeval?

Op de sportlocatie zelf kan je deze verzekeringsdocumenten verkrijgen. Verwittig ook altijd jouw regioverantwoordelijke.